Lovermost Magazine

Love Of Art in different SHAPEs; ....... Avantgarde, Haute Couture, Music & Roses

Morten Haug

Kategori: 2much art

Fotokonstnären Morten Haug är född 1953 och bor på Nesodden utenför Oslo. Där har han även sin konstnärsverkstad.

Hans touch av streetart mixat med foto passar väldigt bra i 2000-talets moderna hem.
Han uppfann den konstfotografiske tekniken "gumoil" i 1984, och är därmed gumoilens far.

Rekommenderar starkt att gå in på hemsidan o upptäcka vad jag just fått se irl :
http://www.mortenhaug.com/Velkommen.html

Jag mötte Morten Haug genom hans dotter Oona Haug som  hade en av sin pappas tavlor på väggen och gladerligen berättade om hans konst. Hon lät mig komma i kontakt med honom och blev således hembjuden till dem och fick möta deras helt unika familj. Ett extra spännande bonusinslag är att Mamman odlar gräs mitt i hemmet. Tog lite bilder under besöket och lägger upp här:
 
 
Efter besöket tog jag och Oona en tur till stranden. Nesodden.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: